عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل رضایت‌مندی بیمه شدگان طلایی در بیمارستان‌های خصوصی سطح رشت

مقدمه

در گذشته به دلیل اینکه اندازه تقاضا بیشتر از اندازه تولید کالا و خدمات بود، تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات بر این باور بودند که هر محصول یا خدمتی را که تولید یا عرضه کنند، مشتریان آن را خواهند خرید. اما در دنیای امروز، با رقابتی شدن بازار و افزایش دسترسی مشتریان به عرضه کنندگان مختلف این مشتریان هستند که تصمیم می‌گیرند چه کالا یا خدماتی با چه کیفیتی بایستی به آنان عرضه گردد. جلب رضایت مشتریان و برآورده ساختن نیاز آنها قبل از رقبا، شرط اساسی موفقیت شرکت‌ها می باشد (زایم[1]، 2010).

از این رو سازمان‌ها کوشش می‌کنند تا رضایت مشتریان خودرا افزایش دهند. برای بهبود سطح رضایت مشتریان ضروری می باشد آغاز عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان معین گردد و سپس فعالیتها و منابع سازمان به گونه ای هدایت گردد تا رضایت مشتریان بیش از پیش تأمین گردد. اگرچه مدل‌های بسیاری برای سنجش رضایت مشتری ارائه شده می باشد، به دلیل تفاوت صنایع تولیدی و خدماتی، نیاز به ارائه مدلهای متناسب با صنایع خدماتی احساس می گردد. آن چیز که خدمات را از محصولات جدا می ‌کند، این می باشد که اولاً خدمات ملموس نیستند و ثانیاً خدمت از ارائه کننده آن جداناپذیر می باشد و در نهایت اینکه خدمات همگن هستند، پس اندازه گیری کیفیت خدمات کار بسیار پیچیده ای می باشد .(ایدیمیرو جرنی[2]، 2011). برای حل این مشکل مدل‌هایی توسط محققان ارائه گردیده می باشد مانند مدل سنجش کیفیت خدمات که توسط پارسون[3] طراحی گردید. از این مدل در صنایع بسیاری مانند بانکداری و بیمه مورد استقبال واقع گردید. در این پژوهش برای سنجش رضایت مشتریان در بیمه طلایی از مدل ارائه شده توسط نیاکان لاهیجی(1390)، که رضایت مشتری را در بیمه زندگی سنجیده می باشد بهره گیری می گردد. در این بخش آغاز مطالبی در مورد ادبیات موضوع رضایت مشتری ارائه می گردد ودر ادامه مدلهای مورد بهره گیری در این زمینه و مطالعه عوامل مؤثر و مرتبط با رضایت مشتری اظهار می گردد و در نهایت بعضی از تحقیقات داخلی و خارجی مرتبط با موضوع پژوهش ارائه می گردد.

[1] Zaim 2010

[2] Aydemir& Gerni 2011

[3] parson

سوالات یا اهداف پایان نامه :

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. مطالعه عوامل رضایتمندی مشتریان بیم طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت
  2. مطالعه عوامل رضایتمندی مشتریان بیمه طلایی و بهره گیری از نتایج پژوهش برای بهبود عملکرد سازمان بیمه اعم از درمانی و طلایی

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه عوامل رضایت‌مندی بیمه شدگان طلایی در بیمارستان‌های خصوصی سطح رشت با فرمت ورد